Despre mecanismul competiției
Premiile
Mecanism
Pentru a asigura transparența și obiectivitatea clasamentului, toate cele 50 de hoteluri au fost punctate în funcție de cinci criterii, stabilite și validate în urma consultării cu un grup de lucru alcătuit din profesioniști de renume ce activează în industria ospitalității și domenii conexe.
Criterii de evaluare:
- Evoluția cifrei de afaceri 2023 vs. 2022 - Indicatorul reflectă performanțele de business.
- Cifra de afaceri 2023 / numărul de camere – Indicatorul reprezintă o corelație între cifra de afaceri și dimensiunea businessului.
- Evaluarea dotărilor pentru evenimente - Indicatorul reflectă capacitățile, precum și calitatea serviciilor și adaptarea la noile tendințe.
- Cifra de afaceri / număr de angajați 2023 - Indicatorul oferă o perspectivă asupra productivității/eficienței
- Ratingurile de pe platformele online - Criteriul reprezintă componenta de vot popular, reflectând notorietatea brandului și feedbackul clienților.
Fiecare dintre cele cinci criterii a avut o pondere cuprinsă între 15% și 25% din evaluarea finală. Astfel, evoluția cifrei de afaceri, cifra de afaceri / numărul de camere și evaluarea din punct de vedere al dotărilor pentru evenimente, fiecare cu o pondere de 20% din punctajul final, au avut rolul de a evalua hotelurile din punct de vedere al indicatorilor financiari și de performanță, dar și al facilităților. Indicatorul cifra de afaceri / număr de angajați a avut o pondere de 15%, în timp ce ratingul platformelor online, cu o pondere de 25% în punctajul final, a reprezentat evaluarea calitativă.
Cele 50 de hoteluri au fost clasificate în două mari categorii: hoteluri de oraș și hoteluri de stațiuni, fiind evaluate separat.
Membrii grupului de lucru au îndeplinit și atribuții de juriu, votând primele 10 hoteluri de hoteluri de oraș cu note de la 10 la 1, respectiv primele 5 hoteluri de stațiune, cu note de la 5 la 1, din cele două clasamente rezultate în urma aplicării celor cinci criterii de mai sus.
Procedura de vot s-a realizat prin intermediul unei platforme dedicate, accesata prin link unic și date personale de autentificare. În urma voturilor a fost stabilit Top 3 Hoteluri de Business - oraș și câștigătorul categoriei Hoteluri de Business – stațiune.
Juriu
- Călin Ile – Managing Partner Premier Hospitality & Președinte de Onoare FIHR
- Mircea Drăghici – CEO EST Hospitality & Vicepreședinte Asociația Incoming România
- Sevda Cadîr – Head of Feasibility and Valuation Win Advisors
- Lucian Boronea – CEO,Accent Travel & Events
- Florin Țâncu – Director General Weco Travel
- Sebastian Mîndroiu – Founder & Managing Partner PickTwo Studio
- Cristi Moga – Head of Capital Markets Cushman & Wakefield Echinox
- Christine Schillings – CEO winsed.swiss România
- Diana Hadar – Tax Director KPMG România
- Carmen Filote Ionescu – Editor in Chief TrendsHRB
Top 50 Hoteluri de Business, ediția a VII-a, cuprinde următoarele categorii de premii:
- Cel mai bun hotel de business – ORAȘ - Locurile 1 - 3
- Cel mai bun hotel de business – STAȚIUNE
- Cel mai bun hotel de business din TRANSILVANIA / BANAT-CRIȘANA / MOLDOVA / DOBROGEA / MUNTENIA-OLTENIA / BUCUREȘTI-ILFOV
- Best NEW HOTEL
- Best INVESTMENT INITIATIVE
- General Manager of the Year
- Cel mai bun hotel de business – STAȚIUNE
Criteriile de evaluare
De ce să fii câștigător
BENEFICII




