Despre mecanismul competiției
Premiile
Mecanism
Pentru a asigura transparența și obiectivitatea clasamentului, toate cele 50 de hoteluri au fost punctate în funcție de cinci criterii, stabilite și validate în urma consultării cu un grup de lucru alcătuit din profesioniști de renume ce activează în industria ospitalității și domenii conexe.
Criterii de evaluare:
- Evoluția cifrei de afaceri 2022 vs. 2021
- Cifra de afaceri 2022 / numărul de camere
- Evaluarea dotărilor pentru evenimente de business & investiții în noi tehnologii pentru evenimente
- Evoluția numărului de angajați 2022 vs. 2021
- Ratingurile platformelor online în 2022
Fiecare din cele cinci criterii a avut o pondere cuprinsă între 15% și 25% din evaluarea finală. Astfel, evoluția cifrei de afaceri, cifra de afaceri / numărul de camere și evoluția numărului de angajați, fiecare cu o pondere de 20% din punctajul final, au avut rolul de a evalua hotelurile din punct de vedere al indicatorilor financiari și de performanță, reflectând reziliența. Indicatorul care a urmărit evaluarea din punct de vedere al dotărilor centrelor de business a avut o pondere de 15%, în timp ce ratingul platformelor online, cu o pondere de 25% în punctajul final, a reprezentat evaluarea calitativă. Punctajul final a fost obținut prin calcularea mediei punctajelor obținute la cele cinci criterii și a ponderii acestora în evaluarea finală.
Punctajul final a fost obținut prin calcularea mediei punctajelor obținute la cele cinci criterii și a ponderii acestora în evaluarea finală.
Cele 50 de hoteluri au fost clasificate în două mari categorii: hoteluri de oraș și hoteluri de stațiuni, fiind evaluate separat.
Membrii grupului de lucru au îndeplinit și atribuții de juriu, votând primele 10 hoteluri de hoteluri de oraș cu note de la 10 la 1, respectiv primele 5 hoteluri de stațiune, cu note de la 5 la 1, din cele două clasamente rezultate în urma aplicării celor cinci criterii de mai sus.
Procedura de vot s-a realizat prin intermediul unei platforme dedicate, accesata prin link unic și date personale de autentificare. În urma voturilor a fost stabilit Top 3 Hoteluri de Business - oraș și câștigătorul categoriei Hoteluri de Business – stațiune.
Juriu
- Călin Ile – Managing Partner Premier Hospitality & Președinte de Onoare FIHR
- Prof. Dr. Ray Iunius - CEO winsed.swiss education group
- Dumitru Luca – Președinte, Asociația Naționale a Agențiilor de Turism – ANAT
- Florin Țâncu – Președinte Skal International București și Director General Weco Travel
- Mircea Drăghici – CEO, EST Hospitality & Vicepreședinte Asociația Incoming România
- Sevda Cadir – Senior Hospitality Consultant CEE & SEE Cushman & Wakefield
- Irina Rubeli – Asociate Partner KPMG
- Lucian Boronea – CEO, Accent Travel & Events
- Sebastian Mîndroiu – Founder & Managing Partner PickTwo Studio
- Carmen Ionescu – Editor in Chief TrendsHRB
Top 50 Hoteluri de Business, ediția a IV-a, cuprinde următoarele categorii de premii:
- Cel mai bun hotel de business (oraș)
- Cel mai bun hotel de business (stațiune)
- Cel mai bun hotel de business la nivel regional
- Cel mai bun hotel de business nou deschis
- Best Investment Initiative
- General Manager of the Year