Despre mecanismul competiției

Premiile

Mecanism

1
Centralizare date
Selecția care a stat la baza Top 50 Hoteluri de Business din România a luat în calcul toate hotelurile cu cel puțin 25 de camere și facilități în zona de evenimente și conferințe, clasificate cu patru și cinci stele, cuprinse în baza de date a Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
2
Selecția celor 50 de hoteluri
Lista preliminară cu cele 50 de hoteluri a fost realizată pe baza cifrelor de afaceri aferente anului 2023, comunicate de companii la Ministerul Finanțelor Publice. Hotelurile care nu corespund criteriilor stabilite, care nu au avut publicate rezultatele financiare sau nu au furnizat aceste date nici în urma solicitării, nu au fost incluse în selecție.
3
Etapa de evaluare

Pentru a asigura transparența și obiectivitatea clasamentului, toate cele 50 de hoteluri au fost punctate în funcție de cinci criterii, stabilite și validate în urma consultării cu un grup de lucru alcătuit din profesioniști de renume ce activează în industria ospitalității și domenii conexe.

Criterii de evaluare:

  • Evoluția cifrei de afaceri 2023 vs. 2022 - Indicatorul reflectă performanțele de business.
  • Cifra de afaceri 2023 / numărul de camere – Indicatorul reprezintă o corelație între cifra de afaceri și dimensiunea businessului.
  • Evaluarea dotărilor pentru evenimente - Indicatorul reflectă capacitățile, precum și calitatea serviciilor și adaptarea la noile tendințe.
  • Cifra de afaceri / număr de angajați 2023 - Indicatorul oferă o perspectivă asupra productivității/eficienței
  • Ratingurile de pe platformele online - Criteriul reprezintă componenta de vot popular, reflectând notorietatea brandului și feedbackul clienților.

Fiecare dintre cele cinci criterii a avut o pondere cuprinsă între 15% și 25% din evaluarea finală. Astfel, evoluția cifrei de afaceri, cifra de afaceri / numărul de camere și evaluarea din punct de vedere al dotărilor pentru evenimente, fiecare cu o pondere de 20% din punctajul final, au avut rolul de a evalua hotelurile din punct de vedere al indicatorilor financiari și de performanță, dar și al facilităților. Indicatorul cifra de afaceri / număr de angajați a avut o pondere de 15%, în timp ce ratingul platformelor online, cu o pondere de 25% în punctajul final, a reprezentat evaluarea calitativă.

Cele 50 de hoteluri au fost clasificate în două mari categorii: hoteluri de oraș și hoteluri de stațiuni, fiind evaluate separat.

4
Vot juriu

Membrii grupului de lucru au îndeplinit și atribuții de juriu, votând primele 10 hoteluri de hoteluri de oraș cu note de la 10 la 1, respectiv primele 5 hoteluri de stațiune, cu note de la 5 la 1, din cele două clasamente rezultate în urma aplicării celor cinci criterii de mai sus.

Procedura de vot s-a realizat prin intermediul unei platforme dedicate, accesata prin link unic și date personale de autentificare. În urma voturilor a fost stabilit Top 3 Hoteluri de Business - oraș și câștigătorul categoriei Hoteluri de Business – stațiune.

Juriu

  • Călin Ile – Managing Partner Premier Hospitality & Președinte de Onoare FIHR
  • Mircea Drăghici – CEO EST Hospitality & Vicepreședinte Asociația Incoming România
  • Sevda Cadîr – Head of Feasibility and Valuation Win Advisors
  • Lucian Boronea – CEO,Accent Travel & Events
  • Florin Țâncu – Director General Weco Travel
  • Sebastian Mîndroiu – Founder & Managing Partner PickTwo Studio
  • Cristi Moga – Head of Capital Markets Cushman & Wakefield Echinox
  • Christine Schillings – CEO winsed.swiss România
  • Diana Hadar – Tax Director KPMG România
  • Carmen Filote Ionescu – Editor in Chief TrendsHRB
5
Categorii de premii

Top 50 Hoteluri de Business, ediția a VII-a, cuprinde următoarele categorii de premii:

  • Cel mai bun hotel de business – ORAȘ - Locurile 1 - 3
  • Cel mai bun hotel de business – STAȚIUNE
  • Cel mai bun hotel de business din TRANSILVANIA / BANAT-CRIȘANA / MOLDOVA / DOBROGEA / MUNTENIA-OLTENIA / BUCUREȘTI-ILFOV
  • Best NEW HOTEL
  • Best INVESTMENT INITIATIVE
  • General Manager of the Year

Criteriile de evaluare

Evoluția cifrei de afaceri
20% din nota finală
Cifra de afaceri / numărul de camere
20% din nota finală
Evaluarea dotărilor pentru evenimente de business
15% din nota finală
Ratingurile platformelor online
25% din nota finală
Evoluția numărului de angajați
20% din nota finală

De ce să fii câștigător

BENEFICII

Statut și recunoaștere:
Premiem și celebrăm excelența și profesionalismul din industria hotelieră.
Promovare la nivel național:
Susținem și promovăm inițiativele de succes din ospitalitate.
Recunoașterea meritelor echipelor
prin prisma rezultatelor și a prezenței top managementului.
Expunere pe piața evenimentelor de business
tradusă prin oportunități de atragere a clienților.
Oportunități de networking

Parteneri

Julius Meinl
Elle & Vire
Macromex
TeamFresh
Salesianer

Venue Partner

Parteneri instituționali

Fihr
Skal
OPTBR
ohma winsedswiss
DespreSpa
WTTA